zaterdag 11 januari 2014

Meten, rekenen en uitproberen

Hé hé hier zijn we weer. Ja het kwam er niet van om weer eens te bloggen. Druk met van alles, de verbouwing van onze zolder. Helaas geen haakkamer, maar de oudste zoon gaat naar de zolder. En die zolder die staat al 20 jaar leeg....euh vol, plek zat zet maar weg, de komende weken veel ruimen dus. Er staat ook nog een lading wol, dus voor 2014 wordt voor mij zeker weer een haakjaar.
En natuurlijk wens ik jullie ook een fantastisch 2014 met natuurlijk veel haakplezier!


 
 
Ik ben momenteel bezig met de gypsie gordijnen.
 
 


En het valt niet mee om van een fotootje, 2 gordijnen na te haken. Ik meet, reken en proefhaak wat af. Maar ik ben inmiddels een eind op weg de gordijnen zijn gehaakt. En daar is het volgende probleem hoe zet je die op de foto.


 
 
Wat een vreselijk grote lappen. Eén geluk ik ben ze aan het haken voor een fotograaf.
Dus die mooie foto's die komen er zeker.
 
 
 
 
Ik ben nu de balletjes aan het haken.
Lekker kramp in de vingers.
 
 
 


Geen patroon gevonden, maar wel een blaadje uitgeprobeerd.
Nog een weekje en dan zullen ze ver klaar zijn.
 
En dan gaan we weer los met krabben haken. De bestellingen  beginnen nu binnen te komen.
Dus de komende weken veel krabben foto's. Maar ik heb nog veel andere leuke haakideeën hoor.

8 opmerkingen:

  1. wowww die ballen dr aan zo enorm gaaf ♥
    jammer van de zolder voor jou haha
    en heerlijk jij kan wel een bad nemen in je garen xx
    de beste wensen hoor x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die gipsy gordijntjes zijn super mooi. En ja, soms niet slecht om eens op te ruimen maar brengt veel werk met zich mee. Hopelijk snel alles achter de rug voor jou en ben benieuwd naar uw volgende creaties. Laat maar komen :-) Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he die volle bakken met garen. Ik heb hier ook een 4 tal van die gevulde bakken staan. Schandalig eigenlijk en nog kan ik vaak niet weerstaan om wol bij te kopen.

    Je gipsy gordijn ziet er al super uit. Leuk met die balletjes er aan. Waar komt dat patroontje vandaan?

    Alvast succes met je krabben.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. your curtain will be gorgeous!!!
    xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oei wat een prachtige gordijntjes!
    Ben benieuwd naar de jouwe....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat wordt vast prachtig die gordijnen! Knap hoor dat je dat zo voor elkaar krijgt. En tja de zolder... dat is hier ook een volle lege ruimte waar we al onze zooi bij proppen... Schandalig gewoon, daar moet ook echt eens wat gebeuren (maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen). In ieder geval heb jij nu een stok achter de deur om aan de slag te gaan! En je kunt ook flink aan de slag met die voorraad garen, hihi (hier net zo hoor, maar dan niet op zolder, hihi). Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Woww, wat moedig om aan te beginnen! Super gaaf ben erg benieuwd naar de foto's. groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Chris,

    De gordijnen zijn echt supermooi geworden. Dankjewel, ben er zo blij mee. De foto's zijn onderweg, dan kun je het eind resultaat zien. ;-)
    Groetjes,
    Vivian (dochter van Henny)

    BeantwoordenVerwijderen