maandag 15 januari 2018

Tullepetaonen

Zo, ik ben het jaar eerst eens begonnen met haakwerkjes die moesten.
In juli kreeg ik al de vraag of ik een tullepetaonen muts kon haken.
Nu ligt dat voor een Bergse krab heel gevoelig,
wij moeten namen niks hebben van onze buur tullepetaonenstad (Roosendaal).




Maar ik ben toch gezwicht en heb er een verzonnen.



En gelijk is heel de familie aangekleed,
kunnen ze lekker gaan Carnavallen.

Wij in Berrege gaan wel vastenavend vieren.
En zo is er toch nog een beetje Berrege  in Roosendaal.




Mijn winkeltje loopt aardig leeg.
Dus af en toe haak ik een slingertje.
Lekker tijdens het tv kijken, je zult er de komende weken wel meer zien,
want de voorraad was helemaal op.





Herinneren jullie deze miskleun nog.
Die moest ook nog overnieuw.
Pff dat valt tegen dat uithalen,  maar ze zijn klaar.





Ziet er een stuk beter uit niet.
Het jaar zo goed begonnen met deze klusjes.


7 opmerkingen:

  1. Wat een grappige mutsen. Goed gelukt. De slinger en kussen zien er prachtig uit. Je bent goed bezig geweest.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tullepetaonen? En dat is Nederlands? Voor deze Groningse niet te begrijpen maar de mutsen zien er leuk uit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch wel knap, dat je de moed had om die kussen opnieuw onderhanden te nemen en helemaal geslaagd!
    De mutsen zijn grappig, ik begrijp er niet veel van, van die Nederlandse gebruiken, maar vind het wel leuk om t elezen :-)
    En dat je slingers goed verkopen,dat is ook geen wonder, zó mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, jeetje haken voor de concurent. Maar ze zijn wel leuk geworden en kunnen ze mooi op tijdens het carnaval.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Chris, ik vind de tullepetaonemutsen helemaal te gek! Heb je daar het patroon nog van? Of ben je bereid ze nog één keertje te maken voor een linkshandige tullepetaon?

    BeantwoordenVerwijderen