dinsdag 16 juli 2013

Ik ga op vakantie en neem mee....


3o bollen wol en wat vergeet ik een haaknaald!!

En dan zit je in de Dordogne boven op een berg, en moet je met de auto om brood, waar haal je dan een haaknaald vandaan. Natuurlijk bij de supermarché, eerst heel de winkel uitgekamd wel breinaalden en toen helder moment. Bij de tijdschriften misschien boekjes voor kids hoe leer ik haken? Jihaa een boekje met vier bollen wol en na flink schudden kwam er achter de bolletjes wol een haaknaald vandaan.


 
 
Snel bij ons huisje de haaknaald eruit getrokken, en tussen het genieten door aan de slag.
 

 
 
Ben nu bezig met een granny deken die ook in het boek van Arne en Carlos staat.
 

 
 
Totaal worden het 80 vierkantjes, en ik heb al twee series van 20 afgekregen in la douce france.
 



 Als ze alle 80 af zijn ga ik ze op een speciale manier aan elkaar haken.




Maar daar ben ik voorlopig nog niet aan toe, maar ik ben al over de helft. En nu in Nederland de was weer is gedaan, kan ik met het heerlijke weer buiten haken I love it.  Nog een weekje vakantie vieren lekker naar het strand, want dat heb ik toch wel een beetje gemist daar in de Dordogne. Maar verder was het er superrrrrr, en kunnen we er weer even tegen. En als ik heimwee heb pak ik mijn franse boekje, en ga ik lekker beestjes haken (er zit helaas geen krabje bij).

7 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's. Die omgeving ziet er in ieder geval heel mooi uit.

    Gelukkig heb je een haaknaald op de kop kunnen tikken anders was je vakantie toch een stuk minder geslaagd geweest ;-)

    Ik ben benieuwd hoe je de vierkantjes aan elkaar gaat haken.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, jij heb inderdaad niet stil gezeten!
    Ben benieuwd naar het resultaat.

    Groetjes Joke
    (Elfi-Jo)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat een zoektocht naar een haaknaald, gelukkig had je er nog eentje gevonden! :) En het resultaat is er wel naar zeg, wow al zoveel vierkantjes af! En dan ook nog in al die verschillende kleurtjes (dus: veel draadjes afhechten...) Applaus hoor! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig heb je nog een haaknaald kunnen scoren :) !! haha, wat is een haakster zonder haaknaald? Hetzelfde als een schoenmaker zonder leest. Je hebt in ieder geval goed je best gedaan, wat een werk, zeg. Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zaten ook in de Dordogne, prachtige omgeving. Gelukkig mijn brei- en haaknaalden niet vergeten, haha! Het wordt vast een prachtige deken. Ben benieuwd naar het resultaat.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jou blokkies is baie mooi, ek is nuuskierig oor die metode wat jy gaan gebruik om dit te heg. Geniet die vakansie - ek is ook op pad om lekker vakansie te hou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een slim plan! Was het ook nog de goede dikte?

    BeantwoordenVerwijderen