maandag 21 mei 2012

Stripe bag

Pff.... een kleine verbouwing in de tuin, dus even niet haken en bloggen. Maar vandaag zat ik lekker in mijn opgeknapte tuin te haken.



Zoals ik vorige keer schreef had ik de tas van Attic24 op mijn verlanglijstje staan, je vindt hem op http://attic24.typepad.com onder het kopje "pattern" crochet bag pattern. Ik had een aantal bollen wol die niet echt voor het fijne werk geschikt zijn, dus ik heb de tas met haaknaald 4 gehaakt. Maar ja hoe ga je de kleuren van die strepen afwisselen. Nu kwam ik een keer op een blog (weet niet meer van wie) een site tegen waar je kleurencombinaties kan maken (http://biscuitsandjam.com de stripe generator). Probeer het maar eens uit, echt leuk. Je kan blijven proberen tot je een leuke combi gevonden hebt.

Nou de cirkel van de tas was zo gehaakt.


Daarna de rand, kwam er wel achter dat de wol te slap was, maar dat had ik al eerder aan de had gehad met het golftasje. Dan maar een dubbelwandig tasje met weer een andere kleurencombinatie.
En hij kan ook nog binnenste buiten, dus een tas met 2 gezichten zullen we maar zeggen.




Was wel een superproject waar ik me weer eens lekker op kon uitleven, kan er in ieder geval mijn voorraad wol in bewaren.

 


Over voorraad wol gesproken, mijn schoonmoeder kwam met 2 doosjes haakkatoen uit vervlogen tijden. Mooi hé bewaar het wel voor een bijzonder projectje, het is bijna te mooi om op te haken.


Ontzettend lief van haar, maar ze kan zelf ook leuk haken. En omdat we het nu toch over tassen hebben .....


 een granny-tas gehaakt door mijn schoonmoeder

3 opmerkingen:

  1. das pas genieten van je tuin! Vrolijke tassen maar die haakkatoen van lang geleden ooh prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gorgeous colours for the bag!!
    Love it

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Both of these bags are beautiful!
    Margaret

    BeantwoordenVerwijderen