donderdag 15 maart 2012

Nog meer probeerseltjes...



Ik haak vrolijk door ik heb nog wel 100 ideeën voor traktaties. Eerst nog een wat snelle gehaakt, zoals deze feestballonnen. En ik kwam nog een kladbriefje tegen met een patroontje van schattig haasjes. Ik heb onder de foto het patroontje uitgeschreven kan je het zelf ook eens proberen.



Benodigdheden voor een haasje

1  basiskleur wol/katoen - 1 contrastkleur wol/katoen
een restje roze en zwart voor het neusje en de oogjes en het mondje
je kan ook kraaltjes gebruiken voor het neusje en de ogen
hoe dikker je haaknaald hoe groter het haasje

Lijfje

1.  haak 4 losse voor een cirkel, en sluit de ring met een halve vaste
2.  haak 3 losse en 11 stokjes in de ring en sluit met een halve vaste in het eerste stokje
3.  haak 3 losse en 2 stokjes in het eerste stokje van de vorige toer,
     haak verder in elk stokje 2 stokjes en sluit met een halve vast in de 3 losse, hecht af

Oren

1. haak met de contrastkleur 8 losse
2. haak een stokje in de 3e losse van de haaknaald tot het eind
3. wissel kleur haak vaste in de eerste 6 steken, 2 halve vaste in de volgende 2 steken (4)
    dan halve vaste in iedere steek tot het eind, hecht af

Afwerking

stop de draadjes in van het lijfje
trek de linkse draadjes van het oortje door de laatste rechtse steek zo krijg je een puntje
naai de oortjes op het lijfje en hecht de draadjes af
borduur de ogen, neusje en mondje op het konijntje zoals op de foto

Ik hoop dat het zo duidelijk is want ik ben geen held in patroontjes uitschrijven.
Veel Haas(k)plezier

6 opmerkingen:

  1. Hartelijk dank voor het delen van het patroontje van het haasje!
    Kreatieve groeten van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love these bunnies and balloons. I just started an Spring contest please come link up for a chance to win.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke paashaasjes bedankt voor het patroon. Ik ga ze zeker haken maar dan voor mijn paastak.Ik en men zoontje van zes zijn helemaal weg van de krab die u heeft gehaakt. Ik vroeg me af of het patroon tekoop is?

    fijn weekend
    groetjes van Lizinka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet er dat meteen feestelijk uit. Zullen ze vast heel blij mee zijn.

    Groetjes Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. erg leuk die haasjes, ik vind die ballonnetjes ook erg leuk, heeft u daar toevallig ook een patroontje van, vind ze zo leu evt. voor op traktaties

    BeantwoordenVerwijderen